Jan Bonte: "Blijkbaar zijn Israël en de praktijken van Netanyahu heilig en mag je daar niets kritisch over zeggen.

Nederlandse vertalingen van X22 en andere info
Punisher2021
Moderator
Moderator

Jan Bonte: "Blijkbaar zijn Israël en de praktijken van Netanyahu heilig en mag je daar niets kritisch over zeggen.

Bericht door Punisher2021 »

Jan Bonte:
"Blijkbaar zijn Israël en de praktijken van Netanyahu heilig en mag je daar niets kritisch over zeggen.

Well, fuck you...

Ik hoef niet populair te zijn en je hoeft het niet met mij eens te zijn. Lees 'Bij gebrek aan beter' van Diedert de Wagt en lees 'The Legacy of Ashes'. En lees 'Imperium USA'. Wellicht dat je je dan realiseert dat het overgrote deel van de ellende in het Midden-Oosten veroorzaakt is door het misdadige kolonialisme en hebzucht van het Westen.

Bevalt het je niet? Helemaal prima. Laat je rustig (opnieuw) de propaganda van Netanyahu en de Amerikanen in de oren zeiken. Net zoals bij Sudan, Somalië, Libië, Syrië en Afghanistan. Allemaal heel kwaadaardige regimes die per se weg moesten.

En tjonge, wat zijn die volken erop vooruitgegaan. Enorm! Beroofd, verkracht, vermoord en van huis en haard verdreven. En wat heeft het in werkelijkheid opgeleverd? Honderdduizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen. Waar wij nu de wrange vruchten van plukken. Allemaal ter ere van het vrije Westen, dat altijd overal democratie, vrijheid en voorspoed komen brengen. Maar in werkelijkheid alleen maar dood en verderf, verdriet en vernietiging. Met de Amerikanen, de Britten en Israel voorop.

Well, fuck you.

Stop gerust je kop in je kont en probeer je eigen heilige waarheid te zien in de stront die voorbij komt drijven.

Maar val mij er niet mee lastig. Ik ben niet tegen Israel en ik ben niet tegen Iran, een van de oudste beschavingen van deze wereld. Zowel het Israëlische als het Iraanse volk zijn - zoals altijd - de dupe van de oorlogszuchtigheid van de leiders.

En ja, Netanyahu is een corrupte oorlogsmisdadiger. Niks meer en niks minder. 7 oktober was een misdaad tegen Israëlische burgers, het systematisch en massaal platbombarderen en vermoorden van Palestijnen in Gaza is dat net zo goed. Wil je dat niet zien? Mij best, maar val mij er niet mee lastig.

Ik ben tegen oorlog. Ik ben héél erg tegen oorlog. Want daar komt maar zelden iets goeds uit voort, en moet koste wat kost vermeden worden. En ik ben tegen de bemoeizucht van de VS, Groot-Brittannië en ja, ook tegen de bemoeizucht van Israel, die denken te kunnen bepalen wat de rest van de wereld wel en niet mag.

Wellicht moet je je eens voorstellen als Pakistan, Rusland of China vinden dat kernwapens in onze handen geen goed idee is. Of dat zij in Dick Schoof een gevaar zien voor hun veiligheid. En dat zij ons komen bombarderen en hun veiligheidsdiensten wetenschappers en politici komen vermoorden.

Well, fuck you.

Noem mij een jodenhater of een antisemiet en ik donder je zonder pardon uit mijn tijdslijn. Blijkbaar zijn er mensen die mij geweldig vonden toen ik me tegen het #coronabeleid verzette, maar denken nu mij voor te kunnen schrijven wat ik denk en wat ik zeg. Dan heb je toch verdomd weinig geleerd in de afgelopen vijf jaar. En dan heb je toch echt de verkeerde voor je.

Well, fuck you!

Bron:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Paul Harmans nederlandse vertalingen”