UPDATE: Charlie Kirk Openbaar aanklager van Utah bespreekt de tekstberichten van Tyler Robinson en dat hij is aangeklaagd voor 7 aanklachten
Robinson: "Ik heb een kans om Charlie Kirk uit te schakelen, ik grijp die."
Vriend: Wat? Je maakt een grapje, toch?
Robinson: Het gaat nog steeds goed met me, mijn liefste, maar ik zit vast (niet duidelijk). Ik moet mijn geweer nog steeds pakken. Eerlijk gezegd had ik gehoopt het geheim te bewaren tot ik van ouderdom zou sterven. Het spijt me dat ik je erbij betrek.
Vriend: Jij was degene die het deed, toch?
Robinson: Ja. Ja. Het spijt me.
Vriend: Ik dacht dat ze die persoon te pakken hadden?
Robinson: Nee, ze hebben een of andere gekke oude kerel gepakt en iemand in soortgelijke kleding ondervraagd. Ik was van plan mijn geweer kort daarna op te halen waar ik het achterliet. Het grootste deel van die kant van de stad werd afgesloten. Het is bijna rustig genoeg om eruit te komen, maar er blijft één voertuig staan.
Vriend: Waarom?
Robinson: Waarom heb ik het gedaan?
Vriend: Ja
Robinson: Ik heb genoeg van zijn haat. Over sommige haat is niet te onderhandelen. Als ik mijn geweer ongezien kan pakken, heb ik geen bewijs achtergelaten. Ik ga het opnieuw proberen op te halen. Hopelijk zijn ze verder gegaan. Ik heb nog niets gezien dat erop wijst dat ze het hebben gevonden.
Vriend: Hoe lang ben je dit al van plan?
Robinson: Iets meer dan een week. Ik kan er wel dichtbij komen, maar er staat een politieauto vlak naast geparkeerd. Ik denk dat ze die plek al hebben doorzocht, maar ik wil het risico niet lopen. Ik wou dat ik meteen terug was gegaan en het had gepakt zodra ik bij mijn auto was. Ik maak me zorgen over wat mijn vader doet als ik opa's geweer niet terug breng. Ik weet niet of er een serienummer op staat, maar het is niet naar mij te herleiden. Ik maak me zorgen over vingerafdrukken, ik moest het in een struik achterlaten waar ik me omkleedde. Ik had geen tijd om het mee te nemen. Misschien moet ik het maar achterlaten en hopen dat ze geen vingerafdrukken vinden. Hoe moet ik in vredesnaam mijn vader uitleggen dat ik het kwijt ben? Het enige wat ik heb achtergelaten was het geweer dat in een handdoek zit. Die verdomde berichten zijn grotendeels een grote meme... afgaande op vandaag zou ik zeggen dat opa's geweer het prima doet, ik denk dat dat een richtkijker van $2000 is.
Robinson: Verwijder deze uitwisseling. Mijn vader wil foto's van het geweer. Opa wil weten wie wat heeft. De FBI heeft een foto van het geweer vrijgegeven en het is heel uniek. Hij noemt me RN.
Robinson: Sinds Trump aan de macht is, is mijn vader een fervent MAGA-aanhanger. Ik ga mezelf vrijwillig aangeven. Een van mijn buren is hulpsheriff. Jij bent het enige waar ik me zorgen over maak, love. Ik maak me veel meer zorgen om jou. Praat alsjeblieft niet met de media, neem geen interviews aan en doe geen uitspraken. Als de politie je vragen stelt, vraag dan om een advocaat en zwijg.
…………
MJ Truth
IK GELOOF ER NIETS VAN, JULLIE?
Paul: Als er een ‘organisatie’ (land, agentschap) achter de moord zit, dan is deze uitwisseling van tekstberichten een perfect rookgordijn voor hun eigen betrokkenheid. Het klinkt inderdaad te overtuigend, een volledige bekentenis op alle punten van de ‘dader’, verder zoeken is niet nodig.
Maar wie van 20 jaar oud is er vandaag de dag nou zo stom om meteen na de moord met zijn partner tekstberichten te delen en daarmee een volledige bekentenis aflegt? Iedereen van die leeftijd weet dat alle tekstberichten meteen bij een geheime dienst worden opgeslagen, je kan wissen wat je wilt, maar het blijft bij de overheid netjes op de computers staan.
En meteen ook een verwijzing naar hoe slecht hij Trump vindt, want zijn vader is MAGA aanhanger en dat zint hem niet, dus is het Trump's schuld dat hij Charlie heeft vermoord. Past allemaal mooi in het verhaal van Links, dat niet zij schuldig zijn aan hersenspoelen, maar Trump.