Paul: Weet je, ik ben tijdens mijn werk op zee nooit in een haven in Californië geweest.

Nederlandse vertalingen van X22 en andere info
Punisher2021
Moderator
Moderator

Paul: Weet je, ik ben tijdens mijn werk op zee nooit in een haven in Californië geweest.

Bericht door Punisher2021 »

Paul: Weet je, ik ben tijdens mijn werk op zee nooit in een haven in Californië geweest. Ik heb ooit een keer in 1975 met het vliegtuig, op weg naar Hawaï om daar aan boord van een schip te gaan, een tussenlanding in San Fransico gemaakt en daar een paar uur rondgelopen. In de jaren ’70 was Californië nog steeds de meest fantastische staat van de VS, toeristen alom, prachtig weer, mooie, vriendelijke mensen waaronder de hippies, een vrije sfeer, fenomenale stranden, gewoon een soort paradijs.

In de afgelopen 10 jaar of meer hebben de democraten de staat volkomen ten gronde gericht, al jaren is het overal in de steden een gigantische puinhoop, illegalen met duizenden tegelijk in tenten op straat, bergen smerig afval overal, verslaafden waar je maar kijkt, onveilig als de pest voor zowel de inwoners als de toeristen en de laatste tijd gewelddadige rellen. Hoe vreselijk zonde, met dank aan de politieke smeerlappen!

De popsong California Dreamin van The Mamas & The Papas uit 1965 geeft die vroegere sfeer heel goed weer. Iedereen die Californië kent van de vroegere goede jaren kan emotioneel worden door het luisteren naar deze song.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Paul Harmans nederlandse vertalingen”