Dit is denk ik een goed artikel dat overwegingen maakt op basis van wat inmiddels min of meer duidelijk lijkt te worden

Nederlandse vertalingen van X22 en andere info
Punisher2021
Moderator
Moderator

Dit is denk ik een goed artikel dat overwegingen maakt op basis van wat inmiddels min of meer duidelijk lijkt te worden

Bericht door Punisher2021 »

Paul: Dit is denk ik een goed artikel dat overwegingen maakt op basis van wat inmiddels min of meer duidelijk lijkt te worden, namelijk of de aanval op Iran Trump’s manier van ‘zakendoen’ (the art of the deal) is geweest. In eerste instantie lijkt het artikel Trump af te vallen en negatief over hem te zijn, maar gaandeweg wordt er aan de hand van logica en satellietfoto’s het een en ander duidelijk en lijkt het erop dat de aanval op Iran een show is geweest waarvan Iran al langere tijd op de hoogte was. Niet dat er geen bombardementen hebben plaatsgevonden, maar mogelijk met raketten die veel minder schade hebben aangericht dan wordt beweerd. Of dat waar is, wie weet?
2025-06-23 09.26.18.jpg
Trump heeft in zijn eerste termijn als president iets dergelijks ook met Syrië uitgehaald en dat werkte in het voordeel van alle partijen. Denk ook aan zijn uitspraak tegen Kim Jong-un van Noord-Korea, dat zijn (Trump’s) rode knop groter was dan die van Kim en iedereen riep dat Trump hiermee een kernoorlog aan het uitlokken was. Later bleek dat hij goede vrienden met Kim was en dat zijn ‘dreigementen’ onderdeel waren van the art of the deal. Of dat nu ook zo is is nog steeds de vraag. Feit is wel dat wat wij als burgers waarnemen niet is zoals het door de leiders achter de schermen is bekokstoofd.

Ik zie dit artikel niet als de ultieme waarheid, maar het is het overwegen waard. Hoewel het verhaal meteen ontkracht kan worden als Iran een vergeldingsaanval uitvoert op bv. een Amerikaanse basis.

Een paar citaten uit het artikel, maar het is het volledig lezen meer dan waard:

‘Er doen verschillende berichten de ronde dat de regering-Trump via de gebruikelijke Zwitserse achterkanalen Iran in wezen op de hoogte heeft gebracht van de aanvallen, waarbij werd gesuggereerd dat het om een eenmalige aanval zou gaan zolang Iran niet zou reageren. Als dit waar is, zou dit een duidelijke aanwijzing zijn dat de voorgestelde achterkamertjesovereenkomst Iran zou verplichten om het Amerikaanse aanvalsplan ongeschonden door te laten gaan en de VS een gezichtsreddende uitweg uit het conflict te bieden. Dit was een van de mogelijkheden die we enkele dagen geleden in het premiumartikel voorspelden en die nu steeds waarschijnlijker lijkt te worden.’

‘Simplicius: Dus ja, ik ben ervan overtuigd dat Iran heeft besloten het aanbod van de VS te accepteren en de aanvalspakketten veilig heeft laten passeren om een paar onbeduidende ‘symbolische’ aanvallen op Fordow uit te voeren, in de wetenschap dat dit de prijs was die de VS vroeg voor het beëindigen van het conflict.

Nu gaan er geruchten dat Israël de geboden ‘uitweg’ zou kunnen gebruiken als voorwendsel om eveneens een nieuwe deal te sluiten en de vijandelijkheden te beëindigen, aangezien Israël zichzelf heeft uitgeput en nu een uitputtingsslag tegen Iran aan het verliezen is.’

‘Nu er beelden zijn verschenen, denk ik dat mijn mening van gisteravond wordt bevestigd: de schade die tot nu toe te zien is, komt niet overeen met extreem grote ‘bunkerbusters’, maar met lichtere afstandswapens die alleen oppervlakkige schade hebben veroorzaakt. De Iraniërs waren ook duidelijk ruimschoots gewaarschuwd.’

‘Een heldere analyse van een commentator: Ik begin het gevoel te krijgen dat Trumps bombardementen op Iraanse nucleaire installaties alleen bedoeld waren om Israël een excuus te geven om te stoppen met vechten. Israël kan zich geen oorlogsverliezen meer veroorloven, maar Netanyahu durft geen staakt-het-vuren af te kondigen, bang dat hij dan als lafaard wordt bestempeld. De waarheid is dat Trumps aanvallen Iran niet echt veel schade hebben berokkend – het was gewoon een grote SHOW.’

https://www.frontnieuws.com/vs-versus-i ... och-niet-2
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Paul Harmans nederlandse vertalingen”