Sjaak S, je je dit realiseert, betekent dat alles wat we nu zien rond NAVO en de investeringen in defensie

Nederlandse vertalingen van X22 en andere info
Punisher2021
Moderator
Moderator

Sjaak S, je je dit realiseert, betekent dat alles wat we nu zien rond NAVO en de investeringen in defensie

Bericht door Punisher2021 »

Sjaak S,

Als je je dit realiseert, betekent dat alles wat we nu zien rond NAVO en de investeringen in defensie die naar 5% moeten (sorry Mark, het is 3,5% + 1,5%, dat klinkt beter), de ophitsing van Rutte, de elite en analysten die hem napraten en hun zakken vullen met media optredens, acteren op een grove leugen.

Een leugen die iedere werkende Nederlander 3500 euro per jaar extra gaat kosten. Miljarden die niet aan #bestaanszekerheid uitgegeven kunnen worden, die niet bij #zorg, niet bij #woningen terecht komen maar die opgaan aan investeringen in disposables. Een tank van een miljoen doet het een dag op het slagveld en is weg, drones vliegen een keer en zijn weg, bommen vallen en zijn weg.

De waanzin is groot. De doden niet meer te tellen.

Waar Rusland, met voor hen valide redenen Oekraine binnenviel en als agressor aangemerkt werd, stel ik dat nu de #NAVO en #EU agressors zijn. Ze kunnen deze oorlog stoppen maar maken gebruik van de situatie om vergaande maatregelen te nemen om een Verenigde Staten van Europa verder in te richten en hiermee de gewone man/vrouw hun vrijheden af te nemen.

Het westen is nu de agressor en doet er alles aan om de oorlog in stand te houden. Het is van belang om het aan de gang te houden. Ze geven Zelensky net genoeg geld en materieel om niet heel Oost Oekraine kwijt te raken. En dat houdt het Groene Monster, tegenwoordig in eht zwart, ook in zijn rol. De rol van bedelaar die iedere dag aankondigt dat er weer honderden drones overkwamen en dat hij meer geld moet hebben. Want anders verovert Rusland de hele wereld, iedereen is in gevaar, tot de VS aan toe. De kijkdoos kijkende burger op de bank gaat er in mee. De overheid zal toch wel het beste met ons voor hebben?

De waanzin is groot.

Vertel mij, als de Russen een gevaar zijn voor ons bestaan in het westen, waarom gaan we er dan niet vol in? Je komt gewoon niet weg met pappen en nathouden als je bestaan daadwerkelijk in gevaar is, dan ga je tot de bodem. Dan worstel je en je komt boven. No matter what.

We kijken naar een groep acteurs. Zelenski is een b-acteur, Rutte is next level. Je ziet het aan zijn manier van lopen, aan zijn geforceerde lachje waarbij hij al zijn tandjes laat zien, aan zijn knuisje als hij achter het katheder staat. De manier toen hij in Den Haag binnenkwam en hoe hij vertelde dat hij eerst altijd lekker koffie wilde. Zijn pasje en grapjes toen hij Schoof ontving. Dan ben je serieus leider van de NAVO en dan gedraag je je als een kleuter. Absoluut dieptepunt is zijn appje aan Trump. Met geen pen te beschrijven. Speechless.

De man is gewoon niet fris meer in zijn hoofd en zit opgesloten in een cocon, obsessief, maniakaal. Al meer dan 2 jaar zit hij in zijn bubbel. Eerst vloog hij een jaar de wereld rond voor zijn sollicitatie terwijl hij demissionair MP was, daarna vloog hij opnieuw rond als NAVO baasje. De man heeft geen idee meer wat er buiten de paleizen, de vergaderzalen, de hotels en de vliegtuigen gebeurd en wat er bij mensen speelt. De mensen om hem heen doen alles om het hem naar de zin te maken, hij doet zelfs niets meer wat wij in het dagelijks leven doen. Hij heeft geen gezin, geen familie en geen vrienden die hem kunnen laten zien hoe het leven van een normaal mens er uit ziet. Totaal afgestompt. Een arm hoopje mens die denkt dat zijn waarheid en zijn wereld de echte waarheid en de echter wereld zijn.

Ik sluit af, ik sta perplex als ik zie hoe deze elite hun gedrag tentoonstellen in tweets, in clipjes en hoe we wel 100x per dag moeten zien hoe goed ze het hebben, hoe ver ze van de bevolking afstaan. Het is niet te harden en ik ga het mijzelf niet meer aandoen vandaag.

Tenslotte vraag ik mij af wanneer mensen het grote plaatje gaan zien, wanneer de ogen open gaan en zien wat er aan de randen van dit toneel gebeurd, wat er achte de coulissen plaatsvindt. Wat we zien is wat ze willen laten zien, op locaties elders gebeuren zaken waar we echt bang voor moeten zijn. Maar dat is voor een andere keer.

Ik raad iedereen dan ook aan deze lezing eens te bekijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Paul Harmans nederlandse vertalingen”