De opmerking van Robert F. Kennedy jr. tijdens een hoorzitting in het Congres vorige week, "Mijn visie is dat elke Amerikaan binnen vier jaar een wearable draagt", veroorzaakte grote verontwaardiging in MAHA-kringen. De ene influencer na de andere schreeuwde om zijn verklaring te veroordelen en hem te beschuldigen van verraad of verrader. Deze critici negeerden zijn decennialange, fervente pleidooi voor burgerrechten en beschouwden zijn verklaring als bewijs dat hij een totalitair plan voorstaat om continu ieders lichaam te monitoren.
Omdat Kennedy in het verleden juist hiervoor had gewaarschuwd – het "internet van mensen" waarin zelfs onze eigen hartslag niet privé is – nam ik contact met hem op om te vragen of hij van gedachten was veranderd. "Waar dacht je aan?" vroeg ik.
Kennedy gaf toe dat hij zijn woorden verkeerd had gekozen. "Wat ik probeerde te zeggen, is dat ik wil dat deze technologie universeel beschikbaar is als een van de manieren waarop mensen hun gezondheid in de hand kunnen houden", legde hij uit. "Natuurlijk wil ik het niet verplicht stellen. En het idee dat ieders lichaam ergens op een datacenter is aangesloten, is afschuwelijk. Deze gegevens zouden privé moeten zijn, en wanneer ze met de leverancier van het apparaat worden gedeeld, moeten ze voldoen aan de wetgeving inzake gezondheidsprivacy."
https://nl.brownstone.org/articles/kenn ... ification/