Ik kan de details niet delen over hoe Michael Waltz en Marco Rubio in slechts een paar dagen tijd de grootste oppositie tegen het VN-beleid sinds de Koude Oorlog hebben georganiseerd en deze VN-koolstofbelasting hebben geblokkeerd.
Ik kan wel zeggen dat het een mesgevecht tot het einde was.
"Ik zit al 30 jaar in deze sector en ik heb nog nooit zoiets gezien", vertelde een scheepvaartmanager me vandaag. "Je zegt gewoon geen NEE tegen deze jongens. Het is ongehoord."
Het is onduidelijk wie "deze jongens" zijn, maar ik vermoed dat het Europese families zijn met investeringen in de scheepvaart en een netto vermogen dat dat van Elon ver overstijgt.
Geen enkele van de maritieme experts die ik begin deze week interviewde, dacht dat de VS dit voor elkaar zouden krijgen. Nul. Enorme bedragen, invloed van ngo's, diplomatieke dreiging en mediamanipulatie zaten hierachter... en de Amerikaanse media (behalve gCaptain en Fox News) hielden zich doodstil.
En toch deed Trump het.
"Die Trump Truth Social-post veroorzaakte een schokgolf door het gebouw", vertelde een VN-afgevaardigde in Londen me. "NIEMAND had het verwacht.
De secretaris-generaal keek vanochtend als een hert in de koplampen."
Ongelooflijk. Gewoonweg fantastisch werk van team Trump en een enorme klap voor de Europese deep state, die van plan was deze belasting te gebruiken als een slush fund om gaten in de Amerikaanse hulp aan globalistische ngo's te dichten.
Beloftes gedaan. Beloftes nagekomen!